Spring naar inhoud

Frankenstraat

In de Franken straat wordt een boomfietsvlonder geplaatst. De fietsvlonder wordt op plek D12 geplaatst. Bij de verstoeping verschuift de fietsparkeerplek naar de verkeersdrempel. Hierdoor gaat het niet ten koste van autoparkeerruimte. De locatie is groen ingetekend in de afbeeldingen. 

  • Afbeelding 1 van 2: Frankenstraat 112-92 en 91-73

  • Afbeelding 2 van 2: Frankenstraat 90-74 en 69-55

Resultaten Frankenstraat

  • Aantal reacties: 23 reacties 
  • Draagvlak voor fietsvlonder: Ja 
  • Soort fietsvlonder: fietsvlonder met boom 
  • Meest genoemde plek: Deel C, C7-9 (niet voor de voordeur). Deel D heeft daarna de meeste voorkeur, specifiek D10-12 (niet voor de voordeur).  

Bekijk de reacties

Welke deel van de straat heeft de voorkeur?

Bekijk welk deel van de straat (A/B/C/D) en welke specifieke plek (bijv. B3) de voorkeur heeft en waarom.

Victor Torres | 26 januari 2024 08:03

Voor Frankenstraat nummer 1. Graag voor het loze stuk straat, bij de drie hoekige 'rotonde' (evt op de stoep). Momenteel, voor ons en de buren zijn de eerste fietsenrekken op een paar mintuen lopen.



Frits de Bruin | 24 januari 2024 19:08

Kolder! de Van Aerssenstraat tussen pr. maurits en Statenlaan is als voetganger niet door te komen en ontbreekt gewoon



Ingrid van der Holt | 6 februari 2024 08:33

A1 t/m A4, B1 t/m B2, C7 t/m C11, D10 t/m D13. Deze plekken hebben mijn voorkeur omdat hier zijmuren van huizen zijn. Dat lijkt me prettiger voor iedereen dan pal voor een voordeur. De delen van A en C waar geen voortuinen zijn, vind ik om die reden zeker niet geschikt.



Deric Stone | 11 februari 2024 13:45

Deel C, namelijk C4, omdat delen A, B en D hebben meestal voortuinen waar plek voor fietsen zijn. Gister avond aan het rondkijken zag ik alleen fietsen in deel C in de weg. Maar waarom Frankenstraat in plaats van Van Aerssenstraat? Daar is veel meer overlast!



Vladimir Lojen | 25 januari 2024 19:48

D10 - ik ben 90% van mijn tijd op de fiets en alleen 10% in de auto, maar ik wil geen enkele parkeerplek offeren voor fietsparkeren. Wij hebben meer auto parkeerplekken nodig in de buurt.



Dorothea Engel | 24 januari 2024 14:43

C6 - sluit netjes af waar niet mag parkeert worden en er zijn een aantal woningen aan die kant van de straat



G.K. Van Dommelen | 5 februari 2024 10:24

Wij wonen niet i dit deel maar in het deel emt het speeltuintje. Wat ons betreft mag de vlonder pal voor onze deur komen te liggen en zijn wij ook bereid om de vlonder schoon te houden van ophopend vuil rondom de vlonder, ofwel de vlonder te adopteren.



Haya Leenards | 12 februari 2024 10:04

Voorkeur voor C4. Alleen in dit gedeelte van de straat staan veel fietsen op de stoep. En C4 valt niet precies voor een voordeur van een woning, maar voor een blinde erker van de autogarage.
Alternatieven met de minste overlast qua zicht op fietsen zijn de plekken aan de uiteinden van de straat langs de zijmuren; A1-4, B1-2, C7-11, D10-13. De vraag is of men er gebruik van maakt als de fietsvlonder verder weg staat.



Ans Havenaar | 12 februari 2024 21:04

Graag geen fietsvlonders in de Frankenstraat. Er staan weinig fietsen, en als er een vlonder geplaatst gaat worden dan op het pleintje Prins Mauritslaan hoek Frankenstraat bij de afvalcontainers. Dan hoeven we ook geen (auto) parkeerplaats in te leveren.



Esther Huitema | 12 februari 2024 21:04

Ik ervaar helemaal geen fietsparkeerdruk in onze straat, integendeel. Er staan een paar fietsen in de straat, maar dat is nog geen parkeerdruk, laat staan overlast. Prima om de mogelijkheid te bieden om fietsen te parkeren, maar liever niet in de straat. Mijn ervaring is dat fietsrekken/nietjes zwerfafval en -fietsen aantrekt. Dat naast de deur te hebben, is verre van aantrekkelijk en geeft meer overlast dan een paar fietsen in de straat. Liever een geveltuintje, dan fietsrek tegen de gevel.



Jacco Maan | 7 februari 2024 13:05

A1 t/m A4, B1 t/m B2, C7 t/m C11, D10 t/m D13. Deze plekken hebben mijn voorkeur omdat dit niet pal voor een voordeur is. Dan wordt het probleem namelijk enkel verplaatst.



Carsten Estl | 7 februari 2024 15:40

A:1, 2, 3 of B: 1, 2, 3 of C:7, 8, 9 of D: 11, 12. In dit stuk hebben alle bewoners er het minste last van.



Hanny Leenards | 12 februari 2024 10:22

C4 - hier staan veel fietsen. En is niet pal voor een voordeur van een bewoner. En anders aan het eind van de straat C 7-11 of D 10-13.



Welke fietsvlonder heeft de voorkeur?

Bekijk welk soort fietsvlonder de voorkeur heeft en waarom.

Dorothea Engel | 24 januari 2024 14:45

fietsvlonder met boom - meer groente in de straat



Ingrid van der Holt | 6 februari 2024 08:34

Met boom: leuk als de straat nog groener wordt.



Haya Leenards | 12 februari 2024 10:02

Fietsvlonder met boom voor meer groen in de straat.



Vladimir Lojen | 25 januari 2024 19:49

zonder boom - er is genoeg groen in de straat, maar niet genoeg parkeerplekken



Carsten Estl | 7 februari 2024 15:41

Vlonders met boom voor meer groen in de wijk



Deric Stone | 11 februari 2024 13:45

Met boom, want er zijn niet zo veel fietsen in de weg, en meer groene is altijd beter.



Hanny Leenards | 12 februari 2024 10:24

fietsvlonder met boom - meer groen.



Sascha van Esch | 13 februari 2024 20:53

Fietsvlonder met boom voor meer groen in de straat.



Bekijk de andere straten

Login om verder te gaan

Houd mij op de hoogte



Geef mij een nieuwe code

Annuleren