In de Franken straat wordt een boomfietsvlonder geplaatst. De fietsvlonder wordt op plek D12 geplaatst. Bij de verstoeping verschuift de fietsparkeerplek naar de verkeersdrempel. Hierdoor gaat het niet ten koste van autoparkeerruimte. De locatie is groen ingetekend in de afbeeldingen.
Bekijk welk deel van de straat (A/B/C/D) en welke specifieke plek (bijv. B3) de voorkeur heeft en waarom.
Voor Frankenstraat nummer 1. Graag voor het loze stuk straat, bij de drie hoekige 'rotonde' (evt op de stoep). Momenteel, voor ons en de buren zijn de eerste fietsenrekken op een paar mintuen lopen.
Kolder! de Van Aerssenstraat tussen pr. maurits en Statenlaan is als voetganger niet door te komen en ontbreekt gewoon
A1 t/m A4, B1 t/m B2, C7 t/m C11, D10 t/m D13. Deze plekken hebben mijn voorkeur omdat hier zijmuren van huizen zijn. Dat lijkt me prettiger voor iedereen dan pal voor een voordeur. De delen van A en C waar geen voortuinen zijn, vind ik om die reden zeker niet geschikt.
Deel C, namelijk C4, omdat delen A, B en D hebben meestal voortuinen waar plek voor fietsen zijn. Gister avond aan het rondkijken zag ik alleen fietsen in deel C in de weg. Maar waarom Frankenstraat in plaats van Van Aerssenstraat? Daar is veel meer overlast!
D10 - ik ben 90% van mijn tijd op de fiets en alleen 10% in de auto, maar ik wil geen enkele parkeerplek offeren voor fietsparkeren. Wij hebben meer auto parkeerplekken nodig in de buurt.
C6 - sluit netjes af waar niet mag parkeert worden en er zijn een aantal woningen aan die kant van de straat
Wij wonen niet i dit deel maar in het deel emt het speeltuintje. Wat ons betreft mag de vlonder pal voor onze deur komen te liggen en zijn wij ook bereid om de vlonder schoon te houden van ophopend vuil rondom de vlonder, ofwel de vlonder te adopteren.
Voorkeur voor C4. Alleen in dit gedeelte van de straat staan veel fietsen op de stoep. En C4 valt niet precies voor een voordeur van een woning, maar voor een blinde erker van de autogarage.
Alternatieven met de minste overlast qua zicht op fietsen zijn de plekken aan de uiteinden van de straat langs de zijmuren; A1-4, B1-2, C7-11, D10-13. De vraag is of men er gebruik van maakt als de fietsvlonder verder weg staat.
Graag geen fietsvlonders in de Frankenstraat. Er staan weinig fietsen, en als er een vlonder geplaatst gaat worden dan op het pleintje Prins Mauritslaan hoek Frankenstraat bij de afvalcontainers. Dan hoeven we ook geen (auto) parkeerplaats in te leveren.
Ik ervaar helemaal geen fietsparkeerdruk in onze straat, integendeel. Er staan een paar fietsen in de straat, maar dat is nog geen parkeerdruk, laat staan overlast. Prima om de mogelijkheid te bieden om fietsen te parkeren, maar liever niet in de straat. Mijn ervaring is dat fietsrekken/nietjes zwerfafval en -fietsen aantrekt. Dat naast de deur te hebben, is verre van aantrekkelijk en geeft meer overlast dan een paar fietsen in de straat. Liever een geveltuintje, dan fietsrek tegen de gevel.
A1 t/m A4, B1 t/m B2, C7 t/m C11, D10 t/m D13. Deze plekken hebben mijn voorkeur omdat dit niet pal voor een voordeur is. Dan wordt het probleem namelijk enkel verplaatst.
A:1, 2, 3 of B: 1, 2, 3 of C:7, 8, 9 of D: 11, 12. In dit stuk hebben alle bewoners er het minste last van.
C4 - hier staan veel fietsen. En is niet pal voor een voordeur van een bewoner. En anders aan het eind van de straat C 7-11 of D 10-13.
Bekijk welk soort fietsvlonder de voorkeur heeft en waarom.
fietsvlonder met boom - meer groente in de straat
Met boom: leuk als de straat nog groener wordt.
Fietsvlonder met boom voor meer groen in de straat.
zonder boom - er is genoeg groen in de straat, maar niet genoeg parkeerplekken
Vlonders met boom voor meer groen in de wijk
Met boom, want er zijn niet zo veel fietsen in de weg, en meer groene is altijd beter.
fietsvlonder met boom - meer groen.
Fietsvlonder met boom voor meer groen in de straat.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.