Spring naar inhoud

Van der Heimstraat

In de Van der Heimstraat komt een fietsvlonder aan het begin tussen de boom en parkeerplekken voor elektrische auto’s (plek C13). Dit is een blinde muur. De locatie is groen ingetekend in de afbeeldingen. 

  • Afbeelding 1 van 2: Van der Heimstraat 9-1 en 15-1

  • Afbeelding 2 van 2: Van der Heimstraat 37-1 en 40-1

Resultaten van der Heimstraat

  • Aantal reacties: 24 reacties 
  • Draagvlak voor fietsvlonder: verdeeld. Tegenstemmen vanwege autoparkeerdruk 
  • Soort fietsvlonder: fietsvlonder zonder boom (met boom niet mogelijk) 
  • Meest genoemde plek:  C13 (blinde muur) 

Bekijk de reacties

Welke deel van de straat heeft de voorkeur?

Bekijk welk deel van de straat (A/B/C/D) en welke specifieke plek (bijv. B3) de voorkeur heeft en waarom.

Mark Lindeman | 28 januari 2024 12:12

Het liefst zo veel mogelijk de bestaande, niet of weinig gebruikte stoepruimte gebruiken voor de nietjes. Bijvoorbeeld op de kopste kanten van de middenzones op de Oldenbarneveldlaan en rond het plantsoen bij Zone A op de Frederik Hendriklaan. Er blijft behoefte aan parkeerplaatsen voor auto's, laten we dat niet vergeten.

Nicol Taal | 7 februari 2024 21:29

Helemaal mee eens ! Gebruik beide einden van de straat waar plek zat is



Marielle van Vulpen | 7 februari 2024 08:43

Ik ben geen voorstander van nog een fietsvlonder. Mogelijk mede door de parkeerplekken voor elektrische auto’s ervaar ik met regelmaat dat ik de auto niet in de straat kwijt kan. Dus mocht er toch toe worden overgegaan dan op een stuk ongebruikte stoep zoals hier ook geopperd wordt: op een van de kopse kanten van de straat (waarbij je aan de ene kant op de Johan van Oldenbarneveltlaan uit zult komen).

Nicol Taal | 7 februari 2024 21:31

Idd dat ervaar ik ook, aan beide einden van de straat zijn ongebruikte plekken waar prima fietsen geparkeerd kunnen worden



Tina Taal | 7 februari 2024 10:54

Nog een fietsvlonder? ziet er rommelig uit. Er staan vooral nog veel fietsen op de stoep in deel A en B. Bij het plantsoen kunnen op de stoep nietjes geplaatst worden zodat er niet nog meer parkeerplaatsen verloren gaan. Er zijn al zoveel plekken niet beschikbaar door garages, oplaadplekken en bomen op de rijweg waardoor vaak inefficiënt geparkeerd wordt. Bij de kruising vOldenbarneveldtlaan zijn genoeg nietjes vrij, tegen de blinde muur voorbij huisnr 1 staan fietsen niet in de weg.



Jim . | 6 februari 2024 23:13

Ik ben sowieso geen voorstander van een extra vlonder, omdat de huidige vlonder zeker nog niet optimaal gevuld wordt en de straat er daarmee m.i. niet mooier op wordt.
Daarnaast zijn er veel betere plekken: extra nietjes op de middenzones op de Van Oldenbarneveltlaan en op de stoep bij het plantsoen aan het begin van onze straat.
Als er dan perse een fietsvlonder bij zou moeten komen, dan wat mij betreft in elk geval niet voor iemands deur. Dus: Deel A of i.v.m. spreiding eventueel C13.

Marielle van Vulpen | 10 februari 2024 13:38

Met je eerste alinea ben ik het helemaal eens!



Diane van 't Veen | 27 januari 2024 00:16

A13, Zowel de tijdelijke als permanente fietsparkeerplekken ogen toch nog rommelig. Liever dit niet voor de huizen. Aan begin en einde van de straat aan de A kant zijn geen huizen, dus goede plek. Even lopen naar je fiets lijkt me niet zo erg.

Diane van 't Veen | 27 januari 2024 00:18

Excuus, de plaats moet C13 zijn.



Marielle van Vulpen | 10 februari 2024 13:36

@gemeente: het lijkt beter om eerst de vraag voor te leggen aan de bewoners of men er überhaupt een parkeerplaats voor wil inleveren of dat de bewoners er een stuk ‘ongebruikte’ stoep voor willen gebruiken. De vraag lijkt nu alleen te zijn waar een vlonder moet komen en er is onvoldoende ruimte voor de vraag of we er wel één willen. Er is aan beide kanten van de straat voldoende plek op de stoep.



Mariette van den Heuvel | 1 februari 2024 21:51

Deel C of D want aan naast A9 staan al nietjes. Voor de blinde muur bij C13 is inderdaad een mooie plaats.
Er moet vooral goed gekeken worden dat de vlonder slechts 1 parkeerplaats gebruikt dus in ieder geval op de "kop" van een rijtje parkeerplaatsen zetten.

Jim . | 6 februari 2024 23:16

Inderdaad: een efficiënte plek zodat er niet onnodig veel ruimte verloren gaat is van belang. C13 zou wellicht een optie zijn, want daar is een blinde muur. Maar dan ben je al bijna op de Van Oldenbarneveltlaan waar op de koppen van de middenbermen/parkeerstroken volop ruimte is: dat zou nog beter zijn.



Jeroen Leupen | 7 februari 2024 12:17

Bij een blinde muur heeft mijn voorkeur, niet voor iemands zijn deur. De kopse kanten van de straat, bij voorkeur Van Oldenbarneveltlaan, lijkt mij sowieso een betere plek, vooral voor de bakfietsen die veel plaats innemen op de stoep. Een stukje lopen naar de fiets (of auto) lijkt mij geen onoverkomelijk iets... Ben overigens van mening dat je het 'probleem' van fietsen in de straat niet gaat oplossen met een paar nietjes erbij. We wonen nu eenmaal in een stad...

Freek Vossenaar | 7 februari 2024 20:49

Eens met Jim . | 6 februari 2024 23:16!



M andy | 10 februari 2024 13:45

Liever niet nog een fietsvlonder. Er blijven steeds minder 'normale' parkeerplekken over.



Paul Witlox | 7 februari 2024 09:42

Een fietsvlonder blijft altijd een rommelig geheel en dat gun je niemand voor zijn huis. Er staan vaak ook fietsen die niet worden gebruikt. C13 bij de blinde muur is wel een goede plek als er dan toch eentje bij moet komen.



Nicol Taal | 7 februari 2024 21:51

Niet voor een huis zo'n fietsvlonder !
Vind het rommelige dingen en die fietsnietjes zijn aantrekkers voor zo genoemde weesfietsen, spreek uit
ervaring waar ze bij mijn werk binnen no time stonden.
Plaats aan beide einden van de straat
op ongebruikte plekken, zoals zone A rond plantsoen en op de kopse kanten van de midden parkeerplaatsen aan de Johan van Oldebarneveltlaan nietjes.
Er verdwijnen al zoveel parkeerplekken door oplaadplekken en bomen

Nicol Taal | 8 februari 2024 06:53

Waarom zijn er voor huis nr. 20-22 en 16-18 (tussen D5 en D6) geen plekken toegewezen / is het leeg ? De rest van de huizen hebben wel een plek voor hun deur !



Liesbeth Schuijer | 26 januari 2024 12:57

B10 IVM drukte fietsen daar. Vraag: biedt fietsvlonder ook ruimte voor bakfietsen?



Tom Robinson | 26 januari 2024 14:45

D1. Aan de andere kant van de straat is al een vlonder en zo wordt het wat beter verdeeld.



Richard van der Toorn | 29 januari 2024 13:25

Een Boom-fietsvlonder op gedeelte C, tussen 7/8 zou voor ons ideeal zijn. Bestaande boom kan dan blijven en erom heen kunnen er fietsplekken gecreeerd worden. Zodoende is er ook minder impact op bestaande parkeerplaatsen voor auto's in de straat.



Joanne Rahusen | 7 februari 2024 13:18

C13, lijkt mij de beste keuze, niet voor iemands raam. Ook wat nietjes op de Oldenbarnevelt is geen overbodige luxe. Verheug me om mijn fiets vlakbij aan een nietje te zetten zodat ik een Geveltuintje kan aanleggen.



Herman Veenhuis | 10 februari 2024 19:46

Zone A en bij voorkeur A1 omdat dit op een natuurlijke wijze aansluit bij het plantsoen en de afval inzameling containers.



Bekijk de andere straten

Login om verder te gaan

Houd mij op de hoogte



Geef mij een nieuwe code

Annuleren