In de Van Loostraat is veel belangstelling naar meerdere fietsvlonders. Daarom plaatst de gemeente drie fietsvlonders. Deze komen ter hoogte van huisnummer 119 (plek A10), overzijde van huisnummer 82 (plek C2) en ter hoogte van huisnummer 23 (plek E3). De locaties zijn groen ingetekend in de afbeeldingen.
Bekijk welk deel van de straat (A/B/C/D/E/F) en welke specifieke plek (bijv. B3) de voorkeur heeft en waarom.
Deel A heeft voor ons de voorkeur omdat daar het probleem het grootst is. Mensen hebben heel veel fietsen die overal worden geparkeerd waardoor het trottoir is geblokkeerd. Met een kinderwagen moet je soms over straat.
I agree. Especially in A9-A11 the situation is really bad. It is almost impossible to pass here without getting stuck in a bike somehow. Especially for elderly people, parents with strollers, or people who carry something, they will get stuck or have to go on the street/change sides.
F 14 en 15
Ik woon op de hoek van Loostraat en aert vd goesstraat op nummer 30 en heb de kapsalon op nummer 32 op de hoek van de aert vd goesstraat
Ik wil absoluut geen fiets op E 1 en 2 om dat daar bomen staan en mijn etalage ruiten zijn en dat vreselijk lelijk is voor mijn winkel uitstraling en als de fiets vakken vol zijn worden ze aan de boom gezet
Ik vind dat niet kunnen
Zou u dat ook zo zien
Dank voor t begrip wilger van der laan eigenaar van de winkel
Can't really agree. The problem is everyone's, and just because you are a business, that should not make you exempt from being part of the solution. You need to be a good neighbour, and if a rack near your business turns out to be the best solution for the neighbourhood, you need to accept that.
I think that all the perspectives, also of a business owner that is feeding many families, should be taken into account. No, it doesn’t mean this spot is by definition out of the question, yet considering the other locations, the spot in front of this business is not the best location. Futhermore, at the corner of a shopping street, it is likely that visitors will place their bicycles there as well. As such, it wil not solve the problem of bicycles in the street itself altogether.
There are currently cars parked in front of the hairdresser, I don’t see how bikes are going to be less pretty. This is a community problem and all have to make concession. The reality is that 1 bike rack is not enough on this part of the Van Loostraat and both E1 or E13 and F13/14 should be considered together to really have an impact. It will probably still not be enough and there will always be bikes on the street but it would considerably help and be better than nothing.
Wat maakt het nou uit het zijn vlonders die niet op de stoep komen te staan. Wanneer er nu een bestelbus staat zie je ook niets meer. Dus daar plaatsen zou ik zeggen.
I disagree. This is a good spot and I don’t see why bikes are worst than car. Also it is not reasonable to believe that your store will suffer from it. It might actually bring more customers. When it comes to residents, most of us leave with our bikes before you open and are back after you close. Also one spot is probably not enough for that street, if we won’t to promote soft mobility more would be better.
Agree with Cedric, Karel and Charlotte.
F 14-15
Er is daar plek bij een blinde muur
Niet op de hoek aert vd Goes van loostraat
Vak E1-2 ivm de winkel en bomen
A10/11. Er is wel plek op de stoep maar te weinig. In ons blok 121-115 wonen 5 gezinnen met ca. 13 fietsen. Onder de boom wil toch niemand parkeren door risico op omvallen fietsen tegen de auto( al gebeurd) en vogelpoep.
I think that's a great idea. Indeed nobody wants to park under the tree, there is always space, and there are sooooo many bikes especially in front of 119-113. This is by far the most crowded part of this area of Van Loostraat.
Deel F Parkeervak F14 en F15.
Dat is een stuk muur zonder ramen.
Ik denk alleen dat 8 plaatsen per vak erg weinig is.
Misschien handig om daar iets meer kleine rekjes op te plaatsen.En ben benieuwd of een
bakfiets er ook op past want daar zijn er nmlk ook heel veel van.
E1, E2, E3. Dit heeft mijn voorkeur. Is ook handig voor de mensen die voor de winkels in de Aert van der Goesstraat komen. En voorkomt dat mensen tegen het verkeer rijden om auto te parkeren.
F13,14,15 en E13 en E3. Daar zijn blinde muren waar bewoners geen last hebben. Alle bovenwoningen hebben te weinig plek om fietsen in hun gang te plaatsen. Dit deel heeft geen fietsenstalling; het andere deel van de Van Loostraat wel. Bij de lantaarnpalen wil niemand parkeren vanwege de vastgemaakte fietsen. 1 vlonder is zelfs wat weinig als daar maar 8 fietsen passen.
Maar waarom het probleem verplaatsen naar mensen met blinde muren. Het zijn vlonders en staan op parkeerplekken, dus niemand heeft er last van.
First of all, I think it is a great initiative and well needed. Living on the E and F part. We would suggest to consider both E1/2/3 (or E12/E13) and F13/14 together as only 1 of them would not be sufficient. These are ideal spots as not in front of any residential windows, which would take priority over businesses and create minimum disturbance for the overall community. We are conscious that it would probably not completely solve the bike issue but it would considerably help.
F13,14,15 en E13. Daar zijn blinde muren waar bewoners geen last hebben. Dit deel heeft geen fietsenstalling, andere deel Van Loostraat wel. Ik zou niet te dicht bij winkelstraat doen omdat dan de kans bestaat dat de rekjes door winkelend publiek wordt gebruikt en de bewoners er uiteindelijk nog steeds niks aan hebben.
Wat maakt het nou uit het zijn vlonders de rekken staan niet op de stoep. Wat mij stoort is dat niemand iets voor zijn deur wil hebben, maar vervolgens wel 3 of meer fietsen heeft en die dan maar bij de blinde muren wilt parkeren. Lekker makkelijk, maar niet echt sociaal. Overigens hebben zij binnen wel plaats voor hun e-bike of race fiets. Die zie je niet buiten staan.
Ik heb een voorkeur voor E1, E2 en E3, maar ook E13 zou handig zijn is naast de oplader in de straat. In de toekomst kan dan makkelijk een aansluiting voor e-bikes en bakfietsen worden gemaakt.
E1/2/3 and F12. This is a residential portion and we have 3 bikes currently parked in front of my neighbor’s window. Not great for them and there is no place else we can park for now
In het E-F deel van de Van Loostraat zouden we 2 fietsvlonders kunnen gebruiken. Er is geen plek om
fietsen te parkeren met als gevolg dat de stoep altijd vol staat. Met een kinderwagen of rolstoel kom je er slecht langs. E1-2-3, E13 en F13-F14 zijn goede opties want de plekken met minste hinder voor buurtbewoners. Goed initiatief van de gemeente!
F12 is best for us. There are a lot of bikes with no spaces to park. This spot is on a “blind wall” and there are no trees to attract birds and damage bikes
A want opeenhoping van fietsen..
A10 want meest urgent ..........
Deel D , maar dan op de hoeken Jacob Gilles op de stoepen.
De stoepen op de J. Gillesstraat zijn breder geworden en de hoeken met paaltjes ruim afgezet. Daar passen heel veel nietjes.( Cornelis de Wittln. bv.)Dan kost het (weer)geen parkeerplaatsen.
Ook bij de blinde muur daar, op de stoep, schuine nietjes, staan nu ook al veel fietsen. Fietsers zijn sportief en kunnen wel een klein stukje lopen, toch? We zijn al veel parkeer plaatsen kwijt door o.a. de ondergrondse containers.
C1/C2 er is verder voor deel C alleen ruimte op de stoep. Thv C1/C2 zijn er geen voordeuren / woningen die er direct last van hebben. Tegelijkertijd is op de hoek een handige uitvalsbasis. Ook voor restaurantbezoekers tegenover.
Aan de kant van de Aert vd Goesstraat van Deel C/D zou uitbreiding van de bestaande fietsnietjes ook ideaal zijn. Het parkeervak voor de ambassade is daar nu bijna 2 normale parkeervakken.
Voorkeur voor C1/C2. Daar zijn geen voordeuren/woningen die er direct last van hebben. Of daarnaast op de hoek van de straat, dat is ook handig voor restaurantbezoekers.
Aan de andere kant (hoek Aert van der Goesstraat) is de ambassadeplek heel ruim. Op een deel van die plek zouden ook fietshaken geplaatst kunnen worden.
Bij deze 2 adviezen: Waarom gebruiken jullie niet de ruimte op de Cornelis de Wittlaan voor de fietsen? Daar gaat het niet ten koste van parkeerplekken. En waarom plaatsen jullie daarnaast daar ook geen afgesloten fietsenstallingen? Duurdere fietsen worden continue gestolen. Doe daar aub ook een pilot mee.
Mijn voorkeur is E1, E2, E3. Maar E13, zou ik er ook bij willen doen. En waarom niet F13, F14 en F15.. En waarom niet F9, F10. Het zijn vlonders dus zij komen op de straat niet op de stoep. Het kost alleen een parkeerplaats per vlonder. Niemand heeft er dus last van. En is wel zo eerlijk om het te verdelen.
Deel C, bij de huisnummers 33-35 en 77-79 omdat hier vrij muurruimte is en geen ramen van/voor een parterre woonhuis. Voor de bewoners/ fietsbezitters van dit stuk van Loostraat is het hooguit maar zo'n 40 meter links- of rechtsom lopen voor een parkeerplek van hun rijwiel of, en vooral , bakfiets!
Bij huisnummers 33-35 is geen vrije muur ruimte aanwezig, echter de voordeuren van de woningen
Deel C en deel D heeft voorkeur vanwege het grote aantal losse fietsen tegen gevels, lantaarnpalen en bomen. Deel C 77-79 vanwege een blinde muur en ligging aan het andere einde van de straat. Deel D 54-56/58-60 vanwege ligging in het midden van de straat. Deel C bij 25/27 zijn reeds een 4 vaste nietjes aanwezig op de stoep. Derhalve aan deze zijde van deel C en deel D geen extra vlonder noodzakelijk.
Deel C: we hebben ernstig gebrek aan ruimte om onze fietsen te parkeren
A8, A10 of B10. Omdat er veel fietsen in de weg staan aan de kant van de erkers. Eigenlijk zou de gemeente gewoon een keer langs moeten komen om met eigen ogen te zien waar de fietsen de doorgang belemmeren.
A11, enorm veel fietsen voor de deur op deze plek, waardoor voetgangers er moeilijk langs kunnen.
A10 of B5 onder de boom - meest urgent!
B10, omdat het trottoir aan de B-zijde smaller is.
A10 Lijkt mij ook een goede plek.
Deel A en Deel C en dan met name voor het restaurant en de print winkel. Mijns inziens zijn de fietsen en scooters vooral van medewerkers en gasten (die ook vaak auto’s op de hoeken parkeren). Door het terras v/h restaurant komt iedereen bij mij voor de deur waar ook relatief gezien veel bomen staan. Die bomen hebben wij geerfd v/d vorige bewoner en zij zei zelf geplant te hebben. Kunnen die ook weg? Ze belemmeren in /uitstappen bij parkeren en nodigen fietsers uit alles op mijn hoek te zetten
I know this is out of scope but I find it a pity that you want to remove the trees, they are so nice and good for the planet.
A16 and A17. Only one spot will be insufficient to alleviate the issues. There is a business on that corner - a restaurant - and many of the bicycles belong to their staff and their customers. It also appears that many of the residents in the A and B sections, park their bikes at this end of the street rather than nearer their homes making the issues worse. Further racks could be placed at C1 or C2, as again this is a business location, or around the corner, in front of 25 J. Gillesstraat.
Deel A1 t/m A3 heeft mijn voorkeur. Er staan altijd erg veel fietsen op dit stukje.
I would not put them here because 1) This is the end of the street and few people actually live close enough to put their bikes here. People always want them in front of their door. The few bikes there belong to people in Van Boetzerlaerlaan so perhaps there should be something placed there instead. 2) The pedestrian path is quite broad there and I do not really see an issue to pass the bikes. The 2-3 bikes there seem to be abandoned so removing them would be the better cosmetic solution.
A1 A2 dan verdwijnen alle fietsen van de stoep waardoor doorgang weer wat ontspannenner wordt
De plekken met de blinde plekken/muren en bedrijfsruimten in alle drie de straatdelen hebben de voorkeur. Plantsoen C.deWittlaan goed voor een fietsenstalling. Bomen en palen met borden (potentiële fietsparkeerplekken), laadpalen, fietsnietjes, inritten, er lijkt geen ruimte meer. En dan toch ruimte creëren door bewoners te laten kiezen om hun probleem naar de buren door te schuiven. Ik zie geen dure of E-bikes buiten staan. APV? Er is hier zelfs te weinig ruimte om mijn mening te ventileren.
Vak C t.h.v. nr. 25 naast de fietsnietjes een fietsvlonder op overmaatse parkeerplek. C.de Wittlaan, fietsenstalling in het plantsoen is al hondenuitrenplek. Ikzelf heb onze 3 fietsen onder de trap in de gang.
B10 lijkt mij prettig, de stoep is hier smal en veel fietsen van mensen van 1 ste en 2de etages
Geen bezwaar tegen fietsvlonders bij B9 en B 10. Woon zelf op nummer 58 en er staan altijd veel fietsen op de stoep.
Bedoelde deel D9 en 10, niet B. Hier graag fietsvlonders
C1 of C2 ivm blinde muur. Of uitbreiden van bestaande fietsenplek bii hoek Van Loostraat / Aert van der Goesstraat want parkeerplaats ‘internationale organisatie’ onnodig groot voor 1 auto. Geen plaatsing voor ‘tussenvoorbouw’ o.a. D9/D10
E14, wat meer naar de hoek dan E12. Voor blinde muur. Dan hou je ook een aaneengesloten parkeerstuk
Locaties A en/of C, daar lijkt het fietsenprobleem het meest urgent.
Stel je voor dat mensen die in het E-F deel wonen bij A gaan parkeren?
Wat het 1e deel van de straat betreft: Vlonder(s) aan de kant van de Adriaan Pauwstraat zijn het meest praktisch, tenslotte willen we graag plaatsen voor de straatbewoners. Aan de kant van de Aert van der Goes krijgen we veel boodschappen parkeerders.
we ook veel boodschappen fietsparkeerders.
A9-A11 because this part seems to have the most bikes and it is really difficult to pass here without getting stuck in a bike with your jacket. For people with strollers, wheelchairs, or those carrying something it is nearly impossible to get through. As part of the solution, I would also recommend to ask people to remove old bikes - many look abandoned to me.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.